Siden 11. september-angrepene har antallet kurs innen etterretning og relaterte læreplaner økt markant. Mange instruktører søker etter interaktive læringsverktøy, ettersom disse tilfører betydelig verdi til studentenes forståelse av etterretningsverdenen. Imidlertid krever utviklingen av slike verktøy tid og ressurser, og de deles sjelden blant faglærere. Denne boken representerer den første læreboken som samler originale simuleringer, øvelser og spill, utviklet av akademikere og etterretningsprofesjonelle fra flere land, i én samlet utgave. De nyskapende metodene som presenteres her, har som mål å forbedre læringsopplevelsen og gi et internasjonalt perspektiv på emnene og tilnærmingene som diskuteres i undervisningen. Etterretningssimuleringer og spill blir presentert i klare og enkle formater, fra lettfattelige instruksjoner til resultatskjemaer, for å minimere forberedelsestiden for både instruktører og studenter. Øvelser som simulerer cyberangrep, informasjonsdeling, etiske scenarioer og mer, gir studentene innsikt i de mange subtile aspektene ved etterretning.