Produktbeskrivelse
«The Bloomsbury Handbook of Continental Philosophy of Education» er den første omfattende referanseverket som tar for seg og definerer hva kontinental filosofi om utdanning er, eller kan være, samt hva dens grenser er. Boken fungerer som en nyttig innføringspunkt for de som søker en oversikt over de sentrale ideene innen dette feltet. Den inneholder 34 kapitler forfattet av ledende akademikere fra en rekke land, inkludert Belgia, Canada, Kina, Kroatia, Kypros, Danmark, Finland, Tyskland, Hong Kong, Island, Irland, Israel, Litauen, Nederland, Norge, New Zealand, Sverige, Taiwan, Storbritannia og USA. Verket er delt inn i tre hoveddeler, som dekker henholdsvis metafysikk, etikk og estetikk innen utdanning. Kapitlene utforsker filosofiske begreper som «andrehet», empati og personlighet, i tillegg til å ta opp problemstillinger som politiske påvirkninger på utdanning og utdanningens begrensninger. Bidragsyterne drøfter et bredt spekter av kontinentale tenkere og undersøker hvordan deres arbeid har påvirket det videre feltet for filosofi om utdanning.