The Bloomsbury Handbook of Language Learning and Technology
Produktbeskrivelse
Denne håndboken samler internasjonale perspektiver på teknologi og dens anvendelse innen språkundervisning og -læring, skrevet og redigert av ledende forskere innen feltet. Den adresserer den økende etterspørselen etter pedagogisk informert nettbasert språkundervisning, noe som er spesielt viktig i lys av de konsekvensene Covid-19-pandemien har hatt på utdanningssektoren globalt. Boken utforsker også språklæring i uformelle og ikke-formelle kontekster. Med bidrag fra fem kontinenter og over 20 land, inkludert Australia, Canada, Kypros, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Japan, Spania, Sverige, Nederland, Storbritannia og USA, gir boken en grundig oversikt over de mest innflytelsesrike teoriene og utforsker teknologiske verktøy, forskningsmetoder og praktiske anvendelser. Denne nøye kuraterte utgivelsen er både innovativ og spennende for studenter, lærere, forskere og forelesere innen språkutdanning.