The Bloomsbury Handbook of Muslims and Popular Culture
Produktbeskrivelse
The Bloomsbury Handbook of Muslims and Popular Culture gir en dyp innsikt i hvordan muslimer deltar i et bredt spekter av aktiviteter i dagens samfunn. Boken går utover tradisjonelle rammer som fokuserer på ritualer, juridiske, historiske eller teologiske temaer, og retter i stedet søkelyset mot hvordan muslimer lever livene sine, i samspill med sin tro og de realitetene som omgir dem. Et internasjonalt team av bidragsytere tilbyr grundige analyser som dokumenterer islamske kulturelle produkter i både regionale og transnasjonale kontekster. Boken utforsker også dominerende og fremvoksende teorier om popularisering og presenterer interessante perspektiver innen religion og populærkultur. Handbooken er organisert i seks deler: rom, appetitter, utførelser, lesninger, visjoner og samfunn. Den tar for seg en rekke muslimske samfunn og kulturer fra de siste 100 årene, og dekker alt fra islamsk tilstedeværelse i latinamerikansk arkitektur til muslimsk hip-hop på engelsk og muslimer i moderne indisk teater.