Boken "The Business of Fashion" er en uvurderlig ressurs for studenter som søker å forstå det komplekse landskapet innen moteindustrien. Med en omfattende tilnærming til design, produksjon, markedsføring og distribusjon av motemerker, gir denne boken en dyp innsikt i hele forsyningskjeden, fra tekstiler til den endelige moteproduksjonen. Den dekker også essensielle områder som forsyningskjedeadministrasjon og strategier for konkurransefortrinn, noe som gir leserne verktøyene de trenger for å lykkes i sin fremtidige karriere. Viktige temaer som bærekraftig design for en sirkulær økonomi, 3D-printing, moteentreprenørskap, og hvordan sosiale medier påvirker moteverdenen, blir grundig utforsket. Boken tar også for seg endringer i internasjonal handel og utviklingen av netthandel. Gjennom case-studier, en karriereordliste og nøkkelbegreper knyttes teoretiske konsepter til praktisk anvendelse. Den nyeste utgaven tar hensyn til retningslinjer for kunnskap og ferdigheter fra Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB), premierer på bærekraftige praksiser og har blitt oppdatert med den nyeste informasjonen om moteindustrien.