BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

The Business of Women's Empowerment

The Business of Women's Empowerment

Produktbeskrivelse

Selv om private virksomheter tidligere har blitt kritisert for å være blinde for kjønnsperspektiver, har de i økende grad blitt aktive forkjempere for kvinners empowerment i Global South. Denne boken gir en kritisk analyse av disse påstandene og utforsker hvordan idealer rundt kvinnelig entreprenørskap formidles, ideologisk forankres og forhandles i tillegg til hvilke samfunnsendringer initiativet kan medføre i to nasjonale kontekster. Gjennom omfattende etnografisk feltarbeid fra Mexico og Sør-Afrika, undersøker boka Coca Cola-selskapets globale program "5by20", som har et uttalt mål om å styrke kvinnelige mikrofelleskapere i marginaliserte, uformelle sektorer av økonomien. En nærmere gransking av dette gir innsikt i hvordan bedriftspraksiser knyttet til kjønn faktisk utspiller seg, og bidrar til feministiske debatter om forholdet mellom neokolonial kapitalistisk ekspansjon og stræben etter frigjøring. Boken gir unike perspektiver på forutsetningene og konsekvensene av bedriftsløsninger på kjønnsulikhet.

Prishistorikk

Lavest
573 KR
Høyest
586 KR
Gjennomsnitt
585 KR
Median
586 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn The Business of Women's Empowerment
GTIN/EAN/ISBN 9781786601599
Kategorier Bøker