Attitydene til mote har endret seg radikalt i det 21. århundre. Klær blir i stadig større grad sett på som et middel for selvuttrykk, snarere enn som et tegn på status eller yrke. Designere behandles mer og mer som 'kunstnere', ettersom mote beveger seg mot kunst og tar plass i gallerier, museer og butikker. 'The End of Fashion' er den første boken som grundig utforsker årsakene og konsekvensene av denne skiftende oppfatningen, med fokus på påvirkningen av teknologisk innovasjon, globalisering og veksten av internett. Boken undersøker hvordan vår forståelse av mote og det tilhørende mote-systemet har transformert seg etter hvert som massemedialisering og digitalisering utvider måten moderne mote oppfattes og konsumeres på. Den tar for seg alt fra fremveksten av netthandel til bloggere som har steget frem som makteliter og revolusjonert den tradisjonelle motejournalistikken. Denne omfattende studien gir innsikt i en verden der moteshow nå konkurrerer med direktesendinger og digitalt innhold.