Andre utgave av 'The Fundamentals of Interior Design' gir en grundig innføring i de sentrale elementene innen interiørdesign og ideene som ligger til grunn for dem. Boken tar for seg hele den kreative prosessen, fra forskningen av innledende ideer til realiseringen av disse i tredimensjonal form. Gjennom teksten presenteres retningslinjer som gir struktur til interiørdesignprosessen, og leseren oppfordres til å tilpasse og iverksette metodologier som tilfredsstiller spesifikke prosjektbehov. Denne tilnærmingen er ment å styrke designerens tro på egne evner og gi dem selvtillit til å takle ulike prosjekter med de unike utfordringene hver enkelt prosjekt medfører. Boken inkluderer et mangfold av diagrammer og diskusjonspunkter for å oppmuntre både studenter og praktikere til å reflektere over viktige spørsmål som forståelse av romlige relasjoner og bruken av bærekraftige materialer. Denne andre utgaven inkluderer også nye casestudier som fokuserer på kjente internasjonale interiørdesignstudioer, som Conran.