«The Handbook of Fashion Studies» utforsker et innovativt spekter av tematiske tilnærminger, sentrale tråder og tverrfaglige konsepter som kontinuerlig utfordrer grensene for motevitenskap. Boken er strukturert i syv seksjoner: Mote, Identitet og Forskjell; Moteplasser; Mote og Materiell; Mote, Agentur og Politikk; Vitenskap, Teknologi og Ny mote; Mote og Tid, samt Bærekraftig mote i en globalisert verden. Hver seksjon inneholder omtrent fire essays skrevet av etablerte forskere fra Storbritannia, USA, Nederland, Sverige, Canada og Australia. Disse internasjonale emnespesialistene engasjerer seg med temaene i sine respektive seksjoner og belyser emnene fra sine egne disipliner, samtidig som de presenterer tydelige casestudier som bidrar til en dypere forståelse av mote. Konsistensen i de forskjellige bidragene gir klarhet og legger til rette for komparativ analyse. Denne håndboken vil være en nøkkelressurs for både studenter av mote og fagfolk i industrien.