BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

The Making of the Modern Company

The Making of the Modern Company

Produktbeskrivelse

Denne boken tar et historisk blikk for å fremheve og gjenopprette fokus på de avgjørende egenskapene ved den moderne bedriften. Et sentralt poeng i boken er at den juridiske personlighet som tilknyttes en enhet som inneholder et selskapsfond fra aksjonærer, er en direkte og uunngåelig konsekvens av begrenset ansvar og selskapets status som en separat juridisk enhet fra sine aksjonærer. Ledelse av et styre som har juridiske forpliktelser overfor selskapet som en enhet som kan eksistere i all evighet, legger til rette for et langsiktig perspektiv som kan imøtekomme både aksjonærers og interessenters interesser. Disse definerende egenskapene skiller den moderne bedriften fra andre forretningsformer. "The Making of the Modern Company" bruker et 21. århundrets perspektiv på selskapsstrukturen gjennom sin historie for å identifisere vendepunkter i dens utvikling. Den beskriver hvordan nøkkelfunksjoner dukket opp gjennom to separate utviklingssykluser i engelsk selskapsrett, først med det engelske Østindiske kompani.

Prishistorikk

Lavest
734 KR
Høyest
766 KR
Gjennomsnitt
751 KR
Median
750 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn The Making of the Modern Company
GTIN/EAN/ISBN 9781509959686
Kategorier Bøker