Nyhetsmedier, filmer, blogger og videospill tilbyr kontinuerlige muligheter til å forestille seg krig, oppleve spenningen ved kamp og gjenoppleve historiske slag. Det sies ofte at krig selger. Men hva kreves for å selge en krig, og i hvilken grad kan nyhetsmedier betraktes som nøytrale formidlere av sannheten? I denne engasjerende og lettleste boken undersøker Susan L. Carruthers hvordan kriger har blitt rapportert, tolket og opprettholdt fra mediealderen begynte til vår nåværende digitale tidsalder. Med et bredt geografisk og historisk perspektiv gir hun en overbevisende analyse av kreftene som påvirker produksjonen av nyheter og bilder av krig - fra statlig sensur til mer subtile former for militær manipulering og populært press. Denne fullstendig reviderte andre utgaven er oppdatert til å inkludere moderne konflikter i etterkant av 9/11, inkludert krigene i Irak og Afghanistan. Rik på historiske detaljer gir 'The Media at War' også skarpe innsikter i samtidens erfaringer, og oppmuntrer til kritisk refleksjon.