BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

The New Collective Behavior in Digital Society

The New Collective Behavior in Digital Society

Produktbeskrivelse

I boken "The New Collective Behavior in Digital Society: Connection, Contagion, Control" gir Raymond L.M. Lee et oppdatert perspektiv på sosiologien rundt folkemengder. Mens crowds-fenomenet som Le Bon beskrev for over hundre år siden reflekterte de sosiale og politiske krisene i hans tid, står vi i det tjueførste århundre overfor et helt nytt scenario. I dag dannes folkemengder i digitale rom eller forvandles til svermer i cyberspace. Lee utforsker hvordan store forsamlinger, som ofte kun er til stede virtuelt, skaper kollektive atferder som ikke alltid er lett å oppfatte og forstå. I denne epoken dominert av digitale medier reduseres det kollektive til nuller og énere, noe som gjør oss mer sårbare for de sosiale og politiske intervensjonene som preger vår tid. Boken søker å avdekke og analysere disse intervensjonene, med særlig fokus på kraften av virality som opprettholder nettverk, sammensetninger og plattformer, og hvordan de gir opphav til nye kollektive atferder i en tid preget av smarttelefoner, overvåking og pandemier.

Prishistorikk

Lavest
1060 KR
Høyest
1083 KR
Gjennomsnitt
1082 KR
Median
1083 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn The New Collective Behavior in Digital Society
GTIN/EAN/ISBN 9781666935721
Kategorier Bøker