BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

The Psychopolitics of Fashion

The Psychopolitics of Fashion

Produktbeskrivelse

Hva om mote ble sett på som en stat? Hvilken type stat ville det vært? Sannsynligvis ikke en demokrati. Otto von Busch argumenterer for at mote fungerer som en totalitær stat, hvor befolkningen er ivrig etter å gjennomføre budene fra dens estetiske overlegenhet. Mennesker i moteverdenen overvåker hverandre og utøver dommer, kollegial regulering og mikro-vold for å opprettholde den estetiske orden som hedrer motens overhøyhet. Gjennom fire designprosjekter som verktøy for utforskning, graver Von Busch ned i de fristende ønskene som kommer fra misunnelse og vold innen mote, og anvender politiske teorier. Han peker på at de voldelige konfliktene innen mote ikke kun finner sted på tørre bomullsfelt eller i kollapsende fabrikker, men også i den daglige praksisen av å kle seg, i dommene, hånene og avvisningene fra andre. Faktisk antyder han at følelser av inkludering og beundring er hva som gir oss glede av å være moteriktig – å være forførende, populær og maktfull. Ved å utforske de motstridende følelsene som er knyttet til mote, argumenterer Von Busch for at selv om den nåværende situasjonen i moteverdenen er kompleks, påvirker de sosiale dynamikkene våre oppfatninger av hva det betyr å være velkledd.

Prishistorikk

Lavest
474 KR
Høyest
494 KR
Gjennomsnitt
484 KR
Median
484 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn The Psychopolitics of Fashion
GTIN/EAN/ISBN 9781350242814
Kategorier Bøker