BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

The Social Life of Unsustainable Mass Consumption

The Social Life of Unsustainable Mass Consumption

Produktbeskrivelse

Boken "The Social Life of Unsustainable Mass Consumption" utforsker kompleksiteten rundt masskonsum og dets uforsvarlige natur gjennom en rekke teorier og forskningsperspektiver. Den belyser betydningen av identiteter, sosiale relasjoner, interaksjoner, tilhørighet og sammenligning av status, samt hvordan den opplevde knappheten på tid både kan forårsake og være et resultat av forbruk. Boström undersøker de normene som styrer forbrukeratferd, og hvordan overforbruk har blitt normalisert i samfunnet. Han setter også søkelys på hvordan forbruk er en integrert del av våre hverdagslige tid- og romopplevelser. Videre setter Boström slike drivkrefter i kontekst av de større institusjonelle og infrastrukturelle forholdene som ligger til grunn for masskonsum, inkludert økonomiske faktorer, vekstpolitikk og problematiske løfter fra forbrukerkulturen. Gjennom erfaringene fra forsøk på å redusere forbruket, trekker han også frem viktige innsikter som kan bidra til å forme en voksende kritikk og motbevegelse mot forbrukerisme – et kollektivt detox fra materialisme.

Prishistorikk

Lavest
1117 KR
Høyest
1141 KR
Gjennomsnitt
1140 KR
Median
1141 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn The Social Life of Unsustainable Mass Consumption
GTIN/EAN/ISBN 9781666902440
Kategorier Bøker