Bøkene i Teacher Toolkit Guides-serien omdanner teoretisk kunnskap om utdanning til praktiske metoder som kan brukes i klasserommet. I 'The Teacher Toolkit Guide to Feedback', skriver Ross Morrison McGill, en bestselgende forfatter kjent for sine verk 'Mark. Plan. Teach.' og 'Teacher Toolkit', om hvordan man kan gi utmerket tilbakemelding som maksimerer elevenes læring, samtidig som man reduserer lærernes arbeidsbelastning. Boken undersøker formativ vurdering med fokus på begrepene feed-up (sammenligning med mål), feedback (reaksjon på elevens framgang) og feed-forward (klargjøring av instruksjonen). Den inneholder strategier for ni typer tilbakemelding innen de tre kategoriene verbal, non-verbal og skriftlig, basert på den nyeste forskningen samt helt nye casestudier fra en rekke skoler og utdanningsinstitusjoner. 'En åpenbarende bok som enhver lærer eller leder må lese.' - Dr. Martin Rigby, assisterende rektor, Runshaw College. 'Kan dette være starten på en tilbakemeldingsrevolusjon? Jeg tror det!' - Marie Sweetlove-Smyth, administrerende direktør, Fortis Trust.