Boken 'The Trendmakers' gir en omfattende utforskning av de mange tastemakerne i den globale moteindustrien, som inkluderer designere, stylister, trendanalytikere, innkjøpere og journalister. Hvordan henger disse aktørene sammen i prosessen med å skape og spre trender? Hvilken rolle spiller de i forbrukernes forhold til trender? Gjennom eksklusive intervjuer med en rekke moteformidlere, tilbyr dette verket ny innsikt i deres innflytelsesrike rolle i utformingen og etableringen av motetrender. 'The Trendmakers' inneholder samtaler med finansanalytikere, kreative direktører fra både high street-kjeder som H&M og designermerker som Erdem, trendanalytikere fra WGSN samt innkjøpere fra prestisjefylte butikker som Harvey Nichols. Boken presenterer også perspektivene til kjente skikkelser i moteverdenen, som Hilary Alexander, motekritiker i The Telegraph. I motsetning til eksisterende forskning, gir Lantz en internasjonal forståelse av trendlandskapet ved å engasjere seg med profesjonelle i bransjen.