I denne omfattende historien og antologien utforsker Megan Vaughan teaterbloggverdenen fra de tidlige, nøye utformede langtidsinnleggene til dagens digitale nyhetsbrev og sosiale medieplattformer. Boken setter sentrale debatter fra de siste femten årene av teaterhistorie i kontekst, og bringer sammen stemmer fra både fortidige og nåværende aktører i feltet. Med utgangspunkt i publikasjonen Encore Theatre Magazine og bidrag fra Chris Goode i London, George Hunka og Laura Axelrod i New York, Jill Dolan ved Princeton University, og Alison Croggon i Melbourne, blir arbeidet til disse innflytelsesrike tidlige tilhengerne drøftet i lys av de som kom etter dem. Vaughan belyser problemstillinger som har påvirket både kunstjournalistikk og teaterindustrien, og portretterer aktivistbloggere som kjemper for bredere representation og bedre arbeidsvilkår. Hun lyser også opp de innovative dramaturgiske praksisene som har blitt utviklet og testet av bloggere, og tilbyr en grundig analyse av denne dynamiske og stadig utviklende medielandskapet.