BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Thinking through Graphic Design History

Thinking through Graphic Design History

Produktbeskrivelse

Grafisk design har et paradoksalt forhold til historie. Selv om det hevder å fremme originalitet og innovasjon - ideer som vektlegger det nye og unike - er designpraksisen dypt forankret i tidligere idealer. Altfor ofte møter designstudenter fortiden gjennom korte visuelle inntrykk som frister dem til å imitere former i stedet for å engasjere seg med historiske kontekster. Til tross for at grafisk designhistorie har blitt ansett som objektiv og omfattende, har den i stor grad fokusert på individuelle karrierer og euro-sentriske prestasjoner. Likevel er fortiden fylt med uutnyttede muligheter. Grafisk designhistorie kan tjene dagens og morgendagens felt, men dens narrativer krever oppdateringer. Historie, på samme måte som design, er alltid i endring — og akkurat som design, drives historie av spørsmål fra nåtiden. Denne boken viser hvordan studenter og yrkesutøvere innen design kan berike sitt arbeid ved å tenke historisk om design. Gjennom gjennomtenkte analyser, inspirerende kreative oppgaver, case-studier og ulike perspektiver gir boken en dypere forståelse av hvordan historisk tenkning kan påvirke den moderne designpraksisen.

Prishistorikk

Lavest
338 KR
Høyest
346 KR
Gjennomsnitt
339 KR
Median
339 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Thinking through Graphic Design History
GTIN/EAN/ISBN 9781350327207
Kategorier Bøker