Grafisk design har et paradoksalt forhold til historie. Selv om det hevder å fremme originalitet og innovasjon - ideer som vektlegger det nye og unike - er designpraksisen dypt forankret i tidligere idealer. Altfor ofte møter designstudenter fortiden gjennom korte visuelle inntrykk som frister dem til å imitere former i stedet for å engasjere seg med historiske kontekster. Til tross for at grafisk designhistorie har blitt ansett som objektiv og omfattende, har den i stor grad fokusert på individuelle karrierer og euro-sentriske prestasjoner. Likevel er fortiden fylt med uutnyttede muligheter. Grafisk designhistorie kan tjene dagens og morgendagens felt, men dens narrativer krever oppdateringer. Historie, på samme måte som design, er alltid i endring — og akkurat som design, drives historie av spørsmål fra nåtiden. Denne boken viser hvordan studenter og yrkesutøvere innen design kan berike sitt arbeid ved å tenke historisk om design. Gjennom gjennomtenkte analyser, inspirerende kreative oppgaver, case-studier og ulike perspektiver gir boken en dypere forståelse av hvordan historisk tenkning kan påvirke den moderne designpraksisen.