Thomas Pynchons stil har fascinert og forvirret lesere og kritikere siden 1960-tallet. Boken "Thomas Pynchon and the Digital Humanities" utnytter datadrevne metoder fra de digitale humaniora for å avdekke tidligere ukjente stilistiske trender i Pynchons karriere, samtidig som den utfordrer etablerte kritiske oppfatninger om fremhevede og angivelig "Pynchoneske" stilistiske trekk som tvetydighet, akronymer, ellipsemotiver, banning og arkaiske stilformer i verket Mason & Dixon. Som den første boken som dykker ned i stilanalysen av Pynchons verk, gir "Thomas Pynchon and the Digital Humanities" et fundament av stilistiske eksperimenter og tolkninger, støttet av mer enn 60 grafer og tabeller. Presentasjonen av materialet er såpass tilgjengelig at både tekniske og ikke-tekniske lesere vil kunne følge med. E-bokversjonene av dette verket er tilgjengelige gratis under en CC BY-NC-ND 4.0 lisens på bloomsburycollections.com, og åpen tilgang er finansiert av DARIAH-EU.