Moteverdenen er dypt forankret i visuelle uttrykk; når vi ser noe tiltalende, responderer vi umiddelbart på farger, linjer, former og den visuelle appellen. I denne konteksten kommuniserer mote seg selv, uten behov for ord eller tilleggsdesign. Imidlertid innebærer mote så mye mer enn bare tilstedeværelsen av klær, tilbehør og sko. Det omfatter et bredt spekter av kommunikasjon, inkludert både trykte og talte ord, samt elektroniske overføringer. Disse ordene kan stå alene, eller de kan kombineres med bilder og design som beriker og utdyper deres betydning. Boken tar en systematisk tilnærming til å avdekke mote, og avdekker bransjens underliggende nettverk av kommunikasjon. Begrepet 'moteformidling' inkluderer ikke bare månedlige motemagasiner, men også alle aspekter av informasjon knyttet til mote - fra fargenavnene som brukes på fargesaker til de nyeste anmeldelser fra moteshow som publiseres på mote-nettsteder. Fokusert på fire sentrale områder - produksjon, forretningsdrift, salg og reklame - gir denne teksten en omfattende innsikt i moteindustriens kommunikative landskap.