Den menneskelige kroppen er en primær kilde til meningsskaping, og over to tredjedeler av våre budskap formidles gjennom kroppsspråk. Men hvordan kan vi forstå disse fysiske kommunikasjonsleddene? Hvordan blir de uttrykt og utnyttet i nye medier samt i multimodal online- og mobilinteraksjon? "Understanding Nonverbal Communication" gir en grundig veiledning som hjelper deg med å undersøke og forstå både reell og virtuell nonverbal kommunikasjon ved hjelp av semiotisk teori. Boken forutsetter lite forkunnskaper om semiotikk eller lingvistikk. Gjennom omfattende, sammenlignende kasusstudier, tar hvert kapittel for seg tradisjonelle aspekter ved nonverbal kommunikasjon, som ansiktsuttrykk, berøring og gester, før diskusjonen utvides til nye medier og cyberspace. Boken forklarer problemstillingene trinnvis og støtter leseren med øvelser, videre lesning og en ordliste med sentrale begreper. "Understanding Nonverbal Communication" gir deg alle verktøyene du trenger for å forstå hvordan nonverbal kommunikasjon utfolder seg i ulike kontekster og hvilke typer budskap som formidles.