Dysleksi er den mest utbredte læringsvansken, men den blir ofte misforstått. Det handler ikke om mangel på forståelse eller lav IQ, og det er heller ikke bare et spørsmål om å blande sammen bokstavene «b» og «d». Myter og misoppfatninger om dysleksi skaper frustrasjon blant lærere og familier som leter etter presis informasjon. Til tross for velmente råd fra lærere om at alle barn lærer på forskjellige måter og i ulikt tempo, kan forskjellen mellom dyktige lesere og de som sliter, bli større over tid. Løsningen på dette vent-og-se-syndromet er kunnskap. I denne boken oversetter Sayeski og Chandler forskning fra nevrovitenskap, kognitiv psykologi, lingvistikk og utdanning til håndgripelig og praktisk veiledning for lærere og foreldre. Målet er å gi informasjon som umiddelbart kan anvendes for å forbedre leseferdighetene hos barn med dysleksi. Boken henvender seg til lærere, skoleledere og foreldre som ønsker verktøy og innsikt for å støtte barnas læring.