Denne boken er en essensiell resurs for lærere som ønsker å integrere digitale verktøy og ressurser i utdanningen innen humaniora. Den nye utgaven er skrevet med tanke på dagliglivet som lærer, og retter seg mot personer uten spesialiserte tekniske kunnskaper. Som svar på de raske endringene i feltet, kommer denne oppdaterte utgaven med flere nye elementer, inkludert en helt ny forord som adresserer nylige utviklinger innen digital humanistikk. Det er også tilføyd kapitler som fokuserer på samarbeid og undervisning i et digitalt klasserom. Videre inneholder boken seksjoner som omhandler samarbeid med andre lærere, undervisning av studenter med ulike læringsbehov, samt hvordan man kan forklare fordelene ved digital pedagogikk til studentene. Boken gir også råd til masterstudenter om hvilke teknologier de bør beherske. I tillegg presenteres avanserte aktiviteter og oppgaver som inkluderer bots, vlogging, crowdsourcing, digital historiefortelling, nettskraping, kritisk skapelse, automatisk tekstgenerering og digital mediekunst. Med utvidede bibliografier i hvert kapittel og over to dusin ekstra ressurser, er denne boken en uvurderlig guide for moderne undervisning innen humaniora.