I denne oppdaterte utgaven av den essensielle guiden for bruk av digitale verktøy og ressurser i humaniora-klasserommet, adresseres de daglige erfaringene fra undervisningen og er spesielt tilpasset for personer uten spesialisert teknisk kunnskap. I lys av de raske endringene innen feltet digital humaniora, er boken nå revidert med en helt ny forord som tar høyde for de nyeste utviklingene innen DH-pedagogikk. Den nye utgaven introduserer også kapitler som omhandler 'Samarbeid' og 'Undervisning i et digitalt klasserom'. Videre inneholder den nye seksjoner om samarbeid med andre lærere, tilpasset undervisning for studenter med spesielle behov, hvordan man formidler fordelene med digital pedagogikk til studentene, samt veiledning til masterstudenter om nødvendige teknologier. Boken har også inkludert 'avanserte aktiviteter' og 'avanserte oppgave'-seksjoner som dekker temaer som roboter, vlogging, crowdsourcing, digital historiefortelling, web scraping, kritisk skapelse, automatisk tekstgenerering og digital mediekunst. I tillegg får leserne tilgang til utvidede bibliografier i hvert kapittel og over tjue nye referanser.