Boken 'Visual Research' av Russell Bestley, med over 200 fargeillustrasjoner, tar for seg en rekke forskningsmetoder som grafiske designere og visuelle kommunikatører kan bruke for å utvikle klare og målrettede designløsninger. Gjennom en grundig introduksjon til viktige begreper og teorier innen designforskning, undersøker verket betydningen av visuell grammatikk og designkompetanse, målgrupper, kommunikasjonsteori og semiotikk. Hver kapittel inneholder case-studier, hvorav mange er nye i denne utgaven, som viser hvordan forskningsmetoder kan danne grunnlaget for effektiv visuell kommunikasjon og problemløsning innen design. Boken vektlegger prosessen med forskning i stedet for kun å analysere sluttprodukter. Den oppdaterte utgaven inkluderer også nye case-studier fra Matt Cooke, Colette Sadlier og flere, i tillegg til å samle alle 'Key Concept'-funksjoner og innhold fra tidligere utgaver i egne distinkte kapitler, som gjør det lettere for leserne å oppdage verktøy og informasjon designet for designbaserte løsninger.