Boken 'Voices in Architectural Education' er en enestående samling av både nye og eksisterende artikler som tar for seg progresiv undervisning og læring innen arkitektur. Den fokuserer på omstrukturering av arkitektskolen – et prosjekt som definerer seg innenfor en transformativ forståelse av samfunnet. Gjennom en dialektisk tilnærming knytter boken arkitekturens utdanning til samfunnsmessige forhold, og presenterer forfattere som konseptualiserer pedagogikk innen arkitektur gjennom en kritisk analyse av det større samfunnet. Disse forfatterne konstruerer undervisningsformer og læringsopplevelser som avdekker og utfordrer profesjonelle og samfunnsmessige retninger. 'Voices in Architectural Education' gir plass til et mangfold av stemmer, inkludert kvinner, mennesker med annen etnisk bakgrunn og studenter; stemmer som ofte er marginalisert, men som er avgjørende for å omkartlegge det kulturpolitiske landskapet i deres kamp for å sette spørsmål om kjønn, rase, klasse og andre temaer i sentrum for en nytilnærming til arkitekturutdanning og pedagogikk. Denne antologien er med andre ord mer enn bare en liste av prosjekter og pedagogiske tilnærminger – den utgjør en teoretisk undersøkelse av kritiske praksiser i feltet.