BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

What Readers Do

What Readers Do

Produktbeskrivelse

Boken "What Readers Do" av Beth Driscoll kaster lys over de moderne lesernes rolle i det 21. århundre, med et spesielt fokus på hvordan lesere av engelskspråklig fiksjon interagerer med bokindustrien, digitale plattformer og hverandre. I en tid hvor bokklubber, bibliomemoarer og de populære plattformene Bookstagram og BookTok har fått stor betydning for mange, blir disse fellesskapsopplevelsene like viktige som ensomme leseopplevelser. Gjennom nesten to tiår med kvalitativ forskning om lesere og lesevaner, utforsker Driscoll hvordan lesing kan forstås gjennom tre hoveddimensjoner: estetisk atferd, moralsk atferd og egenomsorg. Hun viser hvordan lesere vever sammen private og sosiale handlinger, og samtidig både forsterker og utfordrer kapitalismens strukturer. Boken analyserer lesing som en post-digital praksis som kombinerer både trykte og digitale medier, samt on- og offline atferd. Driscoll presenterer også en metodologi for studiet av lesere som knytter sammen bokhistorie, litteraturstudier, sosiologi og aktør-nettverksteori. Med et argument for lesernes vitalitet, handlekraft og kreativitet gir denne boken en omfattende innsikt i den moderne leseopplevelsen.

Prishistorikk

Lavest
280 KR
Høyest
292 KR
Gjennomsnitt
286 KR
Median
286 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn What Readers Do
GTIN/EAN/ISBN 9781350375185
Kategorier Bøker