Boken "Wholesale Couture: London and Beyond, 1930-70" av Liz Tregenza tar for seg et sentralt tema i motehistorien ved å revurdere synet på engroscouturiers, som ofte har blitt sett på som enkle kopister. Tregenza utforsker de komplekse designprosessene og forretningsstrategiene som lå bak disse klesproduksjonene. Begrepet 'wholesale couture' har gått ut av bruk, men det beskriver høydepunktet i den britiske moteindustrien for ready-to-wear fra 1930-tallet til 1960-tallet. Forfatteren undersøker hvordan selskaper i denne sektoren ofte ble anerkjent for å lage høykvalitetskopier av fransk haute couture ved hjelp av teknikker for klar til bruk. Ved å spore utviklingen av engroscouture-plagg fra idé til ferdig produkt, belyser Tregenza design, produksjon, merkevarebygging, markedsføring, detaljhandel og eksport. Hun ser også nærmere på menneskene bak disse firmaene, og fremhever den betydelige rollen som hovedsakelig jødiske innvandrere spilte i utviklingen og suksessen til denne industrien. I tillegg vurderer boken de bredere sosiale og økonomiske faktorene som påverket moteverdenen på denne tiden.