Boken 'Wholesale Couture' gir en ny forståelse av britisk moteshistorie ved å påpeke den viktige rollen som couture-designere spilte i å befeste Londons status som et senter for ready-to-wear mote. Dette er den første boken som utforsker temaet 'Wholesale Couture: London and Beyond, 1930-70', med sikte på å revidere oppfatningen av at grossist-couturierene kun var kopister. I stedet belyser den de komplekse designprosessene og forretningsstrategiene til disse designerne. Begrepet 'wholesale couture' har vært mindre brukt i nyere tid, men det refererer til toppen av den britiske ready-to-wear motebransjen mellom 1930- og 1960-tallet. Selskaper innen dette segmentet har vanligvis blitt anerkjent for å lage høykvalitets kopier av fransk haute couture, ved hjelp av ready-to-wear teknikker. Tregenza følger utviklingen av plagg innen wholesale couture fra idé til ferdig produkt, og hun vurderer aspekter som design, produksjon, merkevarebygging, markedsføring, detaljhandel og eksport. I tillegg ser hun forbi selve klærne og undersøker menneskene som står bak disse firmaene, noe som bidrar til en dypere forståelse av bransjen.