BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

World War II Propaganda

World War II Propaganda

Produktbeskrivelse

Boken "World War II Propaganda" av David Welch gir en grundig og detaljert fremstilling av hvordan de allierte og aksemaktene benyttet visuelle bilder og annet propaganda-materiale for å påvirke det offentlige opinion under andre verdenskrig. Denne faglige ressursen er nøye organisert og fokuserer på sentrale temaer knyttet til krigspropaganda. Leserne vil ikke bare oppleve et variert utvalg av propagandaobjekter, men også få en dypere og mer nyansert forståelse av hvordan denne propagandaen ble utformet og spredt i ulike kulturelle og politiske kontekster. Boken avdekker hvordan ledere og spinndoktorer på vegne av staten arbeidet for å forme folks holdninger både hjemme og i utlandet. En omfattende introduserende essay presenterer prinsippene for propagandateori i andre verdenskrig, mens det etterfølgende materialet gir konkrete eksempler på propaganda produsert av både de allierte og aksemaktene, og presenterer disse på en lettfattelig måte som gir leserne innsikt i konteksten.

Prishistorikk

Lavest
1131 KR
Høyest
1179 KR
Gjennomsnitt
1157 KR
Median
1155 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn World War II Propaganda
GTIN/EAN/ISBN 9781610696739
Kategorier Bøker