I 1938 ble Yokosuka Naval Air Technical Arsenal satt i gang for å utvikle en dykkbomber for den japanske marinen, i tråd med spesifikasjoner fra Kaigun Koku Hombu, som krevde en ny bærer basert på 13-Shi. Dette prosjektet resulterte i D4Y Suisei, kjent som 'Judy' av Allierte, som i utgangspunktet ble drevet av en lisensprodusert tysk Daimler-Benz DB 601 rekkemotor, tilsvarende den som ble brukt i Bf 109E. Til tross for en lite imponerende debut under Slaget om Midway i juni 1942, viste 'Judy' seg å være et betydelig aktivum for Imperial Japanese Navy Air Force (IJNAF) i de senere kampene under Stillehavskrigen. Dens fremgang bidro til senkingen av eskortefartøyet USS Princeton i et tidlig kamikazeangrep i Filippinene, samt en nesten senkning av flåte-skipet USS Franklin under et dykkbombeangrep utenfor kysten av Japan. Selv om 'Judy' oppnådde imponerende topphastigheter, som sin forgjenger og mange andre japanske militærfly, hadde den også designfeil som begrenset dens effektivitet.