Blue Ocean Shift er den essensielle oppfølgeren til Blue Ocean Strategy, den klassiske bestselgeren som har solgt over 4 millioner eksemplarer globalt, skrevet av de verdenskjente professorene W. Chan Kim og Renée Mauborgne. Basert på mer enn ti års ny forskning, viser Kim og Mauborgne hvordan man kan gå bort fra konkurransepreget tenkning, inspirere selvtillit i organisasjonen og skape nye vekstmuligheter. Boken veileder deg steg-for-steg i prosessen med å forvandle din virksomhet fra et 'rødt hav' fylt med konkurranse, til et 'blått hav' med ubenyttede markedsplasser. Gjennom å kombinere innsiktene fra menneskelig psykologi med praktiske verktøy for markedscreating og ekte råd fra virkelighetsnære tilfeller, leverer Kim og Mauborgne den definitive guiden for hvordan du, ditt team eller din organisasjon kan nå nye høyder av selvtillit, markedsskapelse og vekst. De forklarer også hvorfor ikke-disruptiv skapelse er like viktig som disruptiv innovasjon for å oppnå ny vekst. Blue Ocean Shift er fylt med ny forskning og eksempler på hvordan ledere i ulike bransjer implementerer disse prinsippene.