Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5 av Marcos Romero, Brenden Sewell
Produktbeskrivelse
Oppdag en raskere måte å lage spill på ved hjelp av Unreal Engine 5s Blueprints med denne praktiske guiden, hvor nøkkelbilder er trykt i farger. Denne boken gir deg muligheten til å designe et fullt funksjonelt spill i UE5, uten å skrive en eneste linje kode. Du vil lære å implementere visuell skripting for å utvikle spillmekanikker, brukergrensesnitt, visuelle effekter, virtual reality og kunstig intelligens. I tillegg får du innsikt i hvordan du kan distribuere spillet ditt på flere plattformer og dele det med verden. Unreal Engines Blueprint-visuelle skriptingssystem gir designere muligheten til å skripte spillene sine, mens programmerere kan lage grunnleggende elementer som designere kan bygge videre på. Boken tar deg gjennom alle funksjonene i Blueprint Editor, og gir deg eksperttips, snarveier og beste praksiser. Du vil lære om variabler, makroer og funksjoner, samt få en forståelse av objektorientert programmering (OOP). I tillegg vil du bli kjent med Gameplay Framework og lærer hvordan Blueprint Communication lar ett Blueprint få tilgang til informasjon fra et annet Blueprint. Bokens senere kapitler dykker dypere inn i disse emnene og gir deg verktøyene du trenger for å mestre Unreal Engine 5.