BMW motorsykler forbindes ofte med R-serien med sine akseldrevne boxer-twins, men det er K-serien med væskekjølte 'multis' som har vært - og fortsatt er - de mest avanserte, radikale og oppsiktsvekkende syklene fra det tyske merket. K-serien ble lansert i 1983 som et spennende steg inn i en ny æra for BMW, og den har gitt oss noen av verdens mest innovative og fascinerende motorsykler. Fra den originale K100 med væskekjøling og drivstoffinjeksjon, til den aerodynamiske K1 fra 1980-tallet; den kraftige K1200RS og den futuristiske K1200LT fra 1990-tallet; samt 'Duolever'-systemet i K1200S og den seks-sylindrede K1600 fra 2000-tallet og videre, har BMWs 'K' alltid vært noe spesielt. Disse motorsyklene har vært så avanserte og banebrytende at de har bidratt til å forme moderne motorsykkelkjøring. Motorkunnskapsrik Phil West, forfatteren av BMW Airhead Twins og BMW GS, har nok en gang grundig forsket på K-seriens komplette historie, avdekket bilder som aldri før har vært publisert, og gjenforteller hele K-seriens fortelling i en omfattende og lærerik fremstilling.