"Literally speaking: sound poetry & text-sound composition" er en fascinerende samling av essays som utforsker lyden av poesi og komposisjoner av tekst og lyd, med særlig vekt på de svenske pionerene innen feltet. Denne innovative og grenseoverskridende formen for intermedial kunst har sine historiske røtter i bevegelsene dadaisme og futurisme, og fikk sitt mest utviklede uttrykk på 1960- og 70-tallet. Boken tar for seg hvordan denne sjangeren også griper inn i billedkunsten, og presenterer et rikt utvalg av eksempler som belyser de kreative koblingene mellom tekst, lyd og visuell kunst. Med bidrag fra kjente navn som Lars-Gunnar Bodin, Henri Chopin, Torsten Ekbom, og flere, tilbyr boken en dypere innsikt i den soniske poesien i Europa, supplert med et betydelig antall illustrasjoner. Teksten er tilgjengelig på engelsk og fransk, noe som åpner for en internasjonal forståelse og apreciasjon av dette unike kunstuttrykket. Anmeldelser, som den fra Mikael Strömberg i Aftonbladet, beskriver verket som en 'hyggelig kunstnerisk les- og blädderbok' som beriker lesernes perspektiv på sonisk poesi.