Printsipy massovogo vlijanija. Kak upravljat obschestvennym mneniem i povedeniem
Produktbeskrivelse
I boken "Printsipy massovogo vlijanija" tar sosiolog og professor ved Annenberg Skolen for kommunikasjon, Dejmon Chentola, leseren med på en grundig utforskning av hvordan man kan påvirke samfunnets holdninger og atferd. Gjennom innovative metoder viser han hvordan det er mulig å gjøre bevisst forbruk trendy, skifte fra te til kaffe som nasjonal drikk, og engasjere ungdommen i politiske spørsmål. Boken bygger på omfattende forskning av betydningsfulle bevegelser som #Metoo og #Black Lives Matter, samt analyser av Googles strategier. Chentola presenterer syv viktige strategier for å skape globale endringer i samfunnet, avdekker myter som hindrer implementeringen av effektive handlingsformer, og gir en handlingsplan for å fremprovosere kaskadeeffekter som kan transformere liv i ulike samfunn. Lesere vil lære hvordan man kan bruke nyskapende tilnærminger for å påvirke beslutningsprosesser, akselerere tilpasning til endringer, samt anvende sosiale medier for å styre atferd. Videre viser han hvordan forbindelser mellom mennesker kan benyttes til å popularisere sykdommer, ideer, trender og atferdsmønstre.