Markedet for små og mellomstore selskaper er ofte uoversiktlig. Med innsikt fra over 10 000 selskaper tar denne boken sikte på å avmystifisere både kjøperne, prosessen, og den uunngåelige følelsesmessige reisen som følger med salget av et selskap. Hvis du leser dette, er sjansen stor for at du er en gründer, en familiemedlem eller nær venn av en bedriftseier, eller en rådgiver for en eier. Store virksomheter overlever individuelt karriereløp, inkludert de til eiere og grunnleggere. På et eller annet tidspunkt, på en eller annen måte, må hver bedrift gjennomgå en overgang – tid går, folk blir eldre, markeder endres, muligheter dukker opp – sammen med utfordringer. Salg, enten det gjelder en eierandel eller hele selskapet, medfører ofte et betydelig stressnivå, angst og frustrasjon. Oftest er salg en engangshendelse i livet, og de tradisjonelle veiene er unødvendig uklare. Jo mer du gjør noe, desto bedre blir du i det. Akkurat som du har bygget din egen ekspertise, har mine kolleger og jeg hatt privilegiet av å titte bak scenen.