Boken "Spanish Art in Britain and Ireland, 1750-1920" representerer det første omfattende studiet av hvordan spansk kunst ble mottatt i Storbritannia og Irland. Den tar for seg omfanget og kildene til kunnskap om spansk kunst i de britiske øyer i en tid preget av økt kontakt, særlig i etterkant av Napoleonskrigene. Denne utgivelsen inneholder bidrag fra fremstående forskere og omfatter gjenoppliving av tre essays skapt av Enriqueta Harris Frankfort, som dette verket er dedikert til. Boken fokuserer på perioden fra Spansk gullalder til Goya og gir en grundig analyse av hvordan forståelsen og verdsettelsen av den spanske kunstskolen vokste i denne tiden. Den belyser også kontroverser og det vedvarende misforholdet til religiøse bilder i protestantiske Storbritannia, samt de gjentatte 'oppdagelsene' av enkeltkunstnere som Murillo, Velázquez, Ribera, Zurbarán, El Greco og Goya. Boken publiserer viktig ny forskning om kunstimport, samling og handel, og diskuterer den økende tilgjengeligheten av kunstverk og akademisk arbeid knyttet til disse, inkludert deres reproduksjon.