I "Brainfluence" deler Roger Dooley innsikter om hvordan man kan bruke nevrovitenskap og atferdsforskning for å tiltrekke seg nye kunder. Boken forklarer praktiske teknikker for å anvende nevromarkedsføring, en metode som undersøker hvordan hjernen reagerer på ulike kognitive og sensoriske markedsføringsstimuli. Gjennom analyser kan man måle forbrukerpreferanser, forstå hva kunder reagerer på, og hvorfor de tar bestemte beslutninger. Boken er strukturert i 60 korte kapitler, som gir lynraske og lettfattelige råd for å målrette kunder gjennom direkte salg, annonser på nettet og i trykte medier, samt andre markedsføringsplattformer. Den vitenskapelige tilnærmingen til markedsføring har hjulpet mange anerkjente merkevarer og selskaper å finne ut hvordan de best kan markedsføre produktene sine til ulike demografiske grupper og forbrukersegmenter. "Brainfluence" tilbyr lett tilgjengelige idéer som kan leses i valgfri rekkefølge, noe som gjør den til en praktisk ressurs for alle som ønsker å forbedre sine markedsføringsstrategier.