I denne anerkjente boken, "Brand Storytelling", tar Miri Rodriguez fra Microsoft oss med på en reise inn i kjernen av merkevarelojalitet og forbrukeratferd. Som finalist til 2023 American Marketing Association Foundation Leonard L. Berry Marketing Book Award, dykker boken ned i hvordan fortellinger kan brukes som en strategi for å engasjere kunder på et følelsesmessig nivå. Til tross for at mange merker har en god forståelse av fortellingsteknikker, har de en tendens til å fokusere på å forklare hvordan deres produkt eller tjeneste kan hjelpe kunden, i stedet for å fremheve hvordan kundens liv er forbedret som følge av deres tilbud. I denne andre utgaven av "Brand Storytelling" finner vi nye trender innen fortelling, samt en utvidelse av opplevelsen rundt historier og ansatte. Boken utforsker fremtiden for merkevarefortelling i en post-pandemisk verden. En ny tilleggsdel er en 'Hvordan å guide', som tar leseren gjennom hvert steg i design-tenkingsprosessen for å prototype sine egne historier. "Brand Storytelling" gir en trinn-for-trinn-tilnærming for å skape meningsfulle fortellinger som kan styrke forholdet mellom merkevarer og deres kunder.