The brand matrix : corporate brand leadershio starts from the inside
Produktbeskrivelse
For å lede en vellykket virksomhet, er det avgjørende å engasjere og inspirere dine ansatte. I boken 'The Brand Matrix: Corporate Brand Leadership Starts from the Inside' fremhever Mats Urde betydningen av å klargjøre løftene og verdiene som utgjør kjernen av organisasjonens identitet. Ved å sørge for at denne kjernen er i samsvar med alle aspekter av forretningsdriften, kan man utvikle en sterk og tydelig merkevareidentitet som skiller seg ut fra konkurrentene. Urde trekker på prinsipper fra sin innflytelsesrike artikkel i Harvard Business Review for å belyse hvordan man kan løse denne viktige oppgaven. Som et visuelt hjelpemiddel introduserer han Corporate Brand Identity Matrix, et enkelt verktøy som knytter identitetskjerne til organisasjonens oppdrag, strategi, kommunikasjon og omdømme. Dette vil hjelpe deg å skape en helhet som er både koherent og lett forståelig, noe som kan tenne inspirasjonen hos ansatte og imponere kunder. Boken inneholder også historier og praktiske innsikter fra kjente organisasjoner som IKEA, Trek Bikes, Volvo og Nobelprisene. Disse eksemplene viser hvordan selskapene, til tross for tidlige utfordringer, klarte å motivere ansatte og vinne kunders tillit gjennom en tydelig definert merkevare.