I oktober 2022 gikk Elon Musk inn gjennom dørene til Twitter etter å ha kjøpt det digitale gigantforetaket for 44 milliarder dollar. Hans oppkjøp ble møtt med forventninger om grunnleggende endringer, men det som fulgte var en reise preget av kaos – brutale masseoppsigelser, en flukt av annonsører og kjente ansikter med blå merker, samt en intens kamp om kontroll. Med unik tilgang til Twitter-insidere og Musks nærmeste medarbeidere, presenteres her en fascinerende historie fra alle sider. Hvorfor valgte Elon å endre Twitter’s blå-merke-system, og hvordan førte dette til en nesten kollaps av selskapets inntekter? Vil Twitter, nå kjent som X, overleve? Hvordan har den stadige negative mediedekningen påvirket Elon? Med et hav av skjulte detaljer gir "Breaking Twitter" leserne en nærmest ringhjørneplass til en av de mest dramatiske og gripende forretningshistoriene i vår tid. "Mezrichs bøker er slike fengslende lesninger du plukker opp på flyplassen, for deretter å oppdage at det finnes en blockbuster-film på flyet" – Evening Standard.