Mummitrollene, de elskede skapningene fra Mummidalen, har siden 1940-tallet fanget hjertene til mennesker over hele verden. Boken tar for seg reisen til Mummi-virksomheten, fra Tove Janssons fantastiske kreasjoner til etableringen av et globalt kunstbasert merke og en voksende økosystem av selskaper. Med fokus på generøsitet som et sentralt prinsipp for ledelse, fremhever den viktigheten av å ta vare på mennesker som en forutsetning for å skape en blomstrende organisasjon. Denne generøsiteten, som er forankret i kjærlighet, mot og tro på likhet, former Mummi-etikk, som ikke bare ligger til grunn for merkevaren, men også for strategiske partnerskap, engasjement med teknologi og den virtuelle verden. Boken gir verdifulle innblikk fra Mummis indre sirkel og fungerer som en veiledning for bærekraftige praksiser. Den avdekker nøklene til en virksomhet som er dedikert til å trøste folk og fremme det gode, og tilbyr et inspirerende oppskrift for varig suksess.