Broadcasting Fidelity av Myles W. Jackson representerer et betydningsfullt bidrag til historien om tidlig radio i Tyskland og søken etter høy lydkvalitet. I dag, når vi skruer på radioen eller strømmer musikk, kjenner vi vanligvis igjen de forskjellige instrumentene, enten det er en cello, gitar eller en operastemme. Men slik var det ikke alltid. Denne boken belyser hvordan utfordringene knyttet til sendingens lydkvalitet presset tyske vitenskapsmenn til å gå utenfor tradisjonelle faggrenser. Dette forberedte grunnlaget for utviklingen av noen av de mest banebrytende elektroniske musikkinstrumentene i det tjuende århundre. I de tidlige radioårene ble akustiske forvrengninger en hindring for selv de mest kresne musikalske ørene, som ofte slet med å skille instrumenter og stemmer fra hverandre. I mellomkrigstiden samarbeidet fysikere og ingeniører i Tyskland med ledende komponister og musikere for å takle denne formidable tekniske utfordringen. Forskningen kulminerte i 1930 med oppfinnelsen av trautonium, et tidlig elektronisk instrument som kunne imitere klangene fra en rekke akustiske instrumenter og generere nye, unike lyder.