I over førti år har denne læreboken vært den anerkjente ressursen for talepedagoger når det gjelder forståelse av talevansker hos barn. Tidligere utgitt som "Articulation and Phonological Disorders", er denne kjerneteksten nå i sin niende utgave, fullstendig oppdatert og utvidet for å imøtekomme behovene til dagens klinikere som arbeider med barn i alle aldre. Boken er en hjørnestein i den profesjonelle utdanningen for talepedagoger og gir den mest omfattende og oppdaterte dekningen av moderne klinisk litteratur samt de beste tilgjengelige behandlingsalternativene for talevansker. Med vekt på evidensbasert praksis presenterer de ekspertene som har bidratt til boka, viktig informasjon og retningslinjer om et bredt spekter av emner, fra grunnleggende om typisk taleproduksjon til anbefalte metoder for vurdering og intervensjon. Oppdateringer i denne utgaven inkluderer nye og utvidede kapitler om aktuelle emner, samt nytt materiale for instruktører og brukervennlige funksjoner for studenter.