Bruk av kartleggingsresultater i skolen av Thomas Nordahl
Produktbeskrivelse
I boken "Bruk av kartleggingsresultater i skolen" utforsker Thomas Nordahl hvordan skoler kan utnytte tilgjengelige data om elevenes trivsel og læringsutbytte. Med tilgang til både nasjonale og lokale data, samt egne tester utført i klassemiljøet, er det avgjørende å forstå at disse dataene først får verdi når de analyseres i en lokal kontekst. Boken understreker viktigheten av samarbeid og felles drøftinger, særlig i profesjonelle læringsfellesskap hvor lærere og skoleledelse kan samhandle om dataene. Gjennom praktiske eksempler viser Nordahl hvordan lærere og skoleledere kan analysere data og aktivt implementere dem for å forbedre undervisningspraksis. Dette gjelder både på skole-, klasse- og elevnivå og åpner for konstruktive endringer som kan heve elevenes læringsutbytte. Heftet er en integrert del av samlepakken "Dette vet vi om : samlepakke 2".