Business Ethics in Action av Domenec (IESE Business School University of Navarra Spain) Mele
Produktbeskrivelse
Denne omfattende læreboken, fylt med internasjonale casestudier, setter individuell menneskelig handling i sentrum for etisk forretningsdrift. Boken argumenterer for at forretningsetikk veileder menneskelig fortreffelighet i næringslivet. Med sitt unike menneskesentrerte perspektiv og studentfokuserte pedagogikk, gir denne boken studentene mulighet til å oppdage og formulere etiske problemstillinger i forretningslivet. Den hjelper dem med å forstå betydningen av etiske verdier og moralsk karakter i lederskap, resonere omkring etiske dilemmer og reflektere over hvordan man kan forbedre forretnings- og organisasjonsforhold fra et etisk perspektiv. Med internasjonale og oppdaterte casestudier fra en rekke forskjellige forretningskontekster, gir denne boken studentene redskaper til å anvende grunnleggende prinsipper for forretningsetikk i virkelige situasjoner. Med en solid teoretisk forankring som støtter positive praktiske handlinger, er dette en ideell lærebok for studenter i forretningsetikk på bachelor-, master- og MBA-nivå. Nytt i denne utgaven: - Grundig oppdatert.