Business Model Design and Learning: A Strategic Guide
Produktbeskrivelse
Boken 'Business Model Design and Learning: A Strategic Guide' retter seg mot ambisiøse entreprenører og erfarne ledere som ønsker å utvikle, identifisere eller kommunisere forretningsmodeller som danner grunnlaget for suksess i sine virksomheter. Denne guiden vil også bistå i å forbedre og til og med gjenoppfinne eksisterende modeller. Grunnpilaren i boken er forståelsen av at hovedformålet med enhver forretningsmodell er å skape, levere og fangst verdier. Forretningsmodeller forklarer nøyaktig hvilke verdiforslag som tilbys kundene, hvilke systemer som må være på plass for å skape denne verdien, samt de logikkene som er nødvendige for å sikre en rimelig andel av verdien for virksomheten selv. Videre blir forretningsmodeller betraktet som grenseoverskridende enheter som over tid interagerer og transformerer industrilandskapet. For å utforske og illustrere disse konseptene sammenlignes forretningsmodeller med kart, hypoteser, oppskrifter, design, historier og avtaler. Hver kapittel vil inkludere forretningseksempler som vil forankre perspektivene og ideene som presenteres. Boken vil starte med en grunnleggende definisjon av hva en forretningsmodell er.