Boken "Design: A Business Case" utfordrer leseren til å stimulere innovasjon i sin egen organisasjon gjennom en kontinuerlig og integrert dialog mellom komplementære ferdigheter – for å bygge bro mellom tanke og materie, bilde og identitet. Design thinking er et rammeverk utviklet for å sikre støtte fra ledergruppen (C-suite) i arbeidet med å oppnå designmessig fremragende resultater i alle organisatoriske handlinger. Design management fungerer som en streng og strategisk forankret mekanisme for å maksimere verdien av investeringer i design som intellektuell kapital. I tillegg beskriver boken hvordan design, i sin essens, innbefatter de ferdigheter, metoder og kreative evner som er nødvendige for å materialisere ideer og retning. Gjennom å inspirere til design thinking, muliggjøre design management, og konkretisere design, har denne boken som mål å bygge de nødvendige broene for å forene disse tre områdene. Den ønsker å fremme organisasjons- og profesjonelle miljøer der kombinasjonen av disse kreftene kan blomstre og skape gjenklang.