Hva betyr egentlig begrepet Platform Thinking? Det refererer til evnen til å sette plattform-baserte mekanismer i fokus under digitale forretningstransformasjoner. Digitale plattformer som Uber, Spotify, Airbnb og Booking.com har endret hverdagen for millioner av brukere. Til tross for dette opplever mange ledere innen innovasjon en utfordring med å forstå den omfattende innvirkningen disse plattformene har. Plattformbaserte forretningsmodeller er ikke bare forbeholdt oppstartsbedrifter, digitale tjenester og unicorns. Denne boken avdekker at deres potensial for å skape verdi er langt større enn vi har antatt. Selv om plattformøkosystemer kan fremstå som komplekse, vil leserne bli guidet gjennom en reise mot å bli såkalte ‘Platform Thinkers’. De vil lære å se forbi det åpenbare og begynne å lese plattformverdenen rundt seg. Videre får de en trinn-for-trinn prosess som viser dem hvordan de kan utvikle en ny plattformmodell fra bunnen av. Boken er resultatet av et tiår med forskning og tilbyr både et rammeverk og praktiske verktøy for å bli en forkjemper for plattformtenking.